• Add this article to your Facebook page
MEDIA RELEASE

Årets Ledare 2014 - En förebild med en otvungen och rak ledarstil

19 November 2014

Hexpol:s VD Georg Brunstam utsågs i går kväll till pristagare av Årets Ledare 2014, en årlig utmärkelse som PA Consulting Group (PA) stödjer i rollen som partner.

Georg Brunstam har varit verksam inom tillverkningsindustrin i över 30 år. Han rekryterades till Hexagon under 2007 i samband med att bolaget delades i två och tillträdde som VD för den del av verksamheten som sysslar med plast- och gummiblandningar - så kallade polymerer - som börsnoterades under namnet Hexpol AB på Nasdaq OMX Stockholm 2008.

Georg Brunstam har under sina sju år i rollen som VD bidragit till Hexpols världsledande position och med att dubblera företagets omsättning. Georg har alltid värnat om de anställda och verkat för att erbjuda en naturlig karriär inom företaget där han bl.a. lyft fram interna förmågor vid rekrytering. Han står bakom etableringen av en decen-traliserad organisation med större ansvar och mandat åt flera med målsättningen att skapa ett gemensamt engagemang och förtroende för bolagets utveckling över tiden.

- Vi på PA möter ofta framstående ledare i våra uppdrag för svenska företag och organisationer. Ledare som har förmågan att driva och genomföra större förändringar och som ofta lyckas nå uppsatta mål och kan verka som positiva förebilder. Det är också skälet till att vi på PA ställer oss bakom Årets Ledare, säger Per Blom, partner på PA Consulting Group.

Utmärkelsen Årets Ledare har sedan 1984 delats ut med målsättningen att uppmärksamma positiva förebilder inom svenskt närings- och organisationsliv. Initiativtagare till priset var Affärsvärlden i samarbete med PA Consulting Group.

Årets Ledares jury 2014:

• Jon Åsberg, chefredaktör, Affärsvärlden (juryns ordförande)

• Carl-Henric Svanberg, styrelseordförande, AB Volvo

• Börje Ekholm, vd, Investor