PA Consulting Group bland Sveriges 100 mest attraktiva företag

Stockholm 8 april 2015

PA Consulting Group klättrar 35 platser i Universums undersökning över de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige. När drygt 6 000 ekonomistudenter i år väljer sin framtida drömarbetsgivare placerar sig PA Consulting Group på plats 99.

”Ett sådant signifikant lyft är ett tecken på att vi lyckas med den tillväxtstrategi vi arbetat med det senaste året. Vad som också är roligt är att vi rankas på 6:e plats bland totalt 12 bolag med konsultverksamhet inom management som kvalificerat sig på listan.”, säger Per Blom, partner på PA Consulting Group i Sverige.

Totalt omfattar årets undersökning från Universum 23 297 studenter med bl.a. ekonomi-, ingenjörs- och samhällsvetenskapliga inriktningar.

Att uppnå balans mellan arbete och privatliv är enligt undersökningen viktigast för studenterna i den framtida karriären. Av undersökningen framgår det också att det studenterna värdesätter allra högst hos sin drömarbetsgivare är goda referenser för sin framtida karriär.

Fler detaljer från landets största studentundersökning om framtida drömarbetsgivare hittar du på FöretagsBarometern 2015 från Universum.

To read the full press release in Swedish click here

Close this video